Danmarks Turistråd får hjælp på søgemaskine

Tastes ”Denmark” på søgemaskinen Google, dukker visitdenmark.com op som det andet søgeresultat – konkurrenterne hos Yahoo kommer først.



Det er ikke tilfældigt, at Danmarks Turistråd har den fine placering. DT arbejder målrettet på at få de bedste søgeresultater på internettet for at tiltrække flere turister til Danmark.



”Vi tror det er en hjælp for brugerne, at visitdenmark.com dukker op som et af de første resultater, når man søger på ”Denmark”, siger e-business manager Søren Kjær Nielsen fra Danmarks Turistråd.



Det er et led i markedsføringen at vise brugere, der f.eks. søger efter hoteller, feriehuse eller vandrerhjem i Danmark, videre til visitdenmark.com – en portal for hele det danske turismeerhverv.



”Når man har brugt ressourcer på at udvikle sin hjemmeside, er det åbenlyst, at man gerne vil have, at den bliver brugt. Derfor registrerer vi visitdenmark.com i forskellige kataloger, og da Google er en af de mest anvendte søgemaskiner, er det naturligt, at vi gør en ekstra indsats for også at blive fundet der,” siger Søren Kjær Nielsen.



Skrives der i øvrigt ”takeoff” på Google kommer Take Offs hjemmeside op som den første…

Skrevet af