SAS overvejer mere fleksible billetter

SAS overvejer et markant kursskifte, der især skal tiltrække flere forretningsrejsende. Idéen går ud på at øge fleksibiliteten for alle billettyper og dermed tilbyde enkeltbilletter på en række europæiske ruter, færre begrænsninger samt måske endda lavere priser.
I øjeblikket afprøves konceptet på ruten København-Madrid, og det er ifølge SAS en succes. ”Det ser enormt positivt ud,” siger Jens W.Willumsen, viceadm. direktør i SAS Danmark, og fortsætter: ”Vi har flere billigere billetter til Spanien end før, og det genererer tilstrækkeligt med volumen til at vores samlede indtægter er steget på øvelsen.”
SAS har i forvejen et lavpriskoncept ved navn Snowflake, men med det nye tiltag vil billetgrupperne business, economy flex og economy bliver lige så fleksible. På den måde kan SAS blive mere konkurrencedygtig i forhold til lavpriskonkurrenterne Ryanair og EasyJet samt det nye Air Berlin, der presser SAS i stigende grad på europaruterne.
Ifølge den norske avis Dagens Næringsliv vil alle SAS’ europaafgange overgå til det nye prissystem midt i juni. SAS-chef Jørgen Lindegaard vil ikke kommentere den påstand, men nøjes med at bekræfte, at der er visse overvejelser i gang. Han siger dog, at ændringerne næppe vil komme så hurtigt.
(Børsen, 25/5)

Skrevet af