Tivoli overvejer at blive til helårsvirksomhed

”Vi arbejder i Tivoli med noget, vi kalder fra sæson- til helårsvirksomhed, og det handler ikke kun om at have mere åbent. Det handler også om at have flere aktiviteter året rundt, som vi for eksempel har fået med restauranten Wagamama, der kører året rundt, så vi har vores æg i flere kurve,” siger kommunikationschef i Tivoli, Stine Lolk.

Antallet af besøgende i Tivoli faldt i sommersæsonen i år med 8 pct. til 2,9 mio. besøgende sammenlignet med 3,2 mio. besøgende i sommersæsonen 2006.

Noget af det, der er med til at gøre forretningen mindre vejrfølsom, er koncerter og andre arrangementer, forklarer kommunikationschefen.
”Selv om vejret har været dårligt, så har der været mange på restauranterne, der har haft en rigtigt god sæson. Det er fordi, vi har haft et omfattende program i Koncertsalen og Glassalen. Når vi har solgt 2-3000 billetter til de sale, er der et flow i haven,” siger Stine Lolk.
Et andet arbejdsområde for Tivoli-ledelsen er omkredsen, hvor den gamle have møder København.
”Vi arbejder langsomt med det, vi kalder randen af Tivoli, altså yderkanten, for at få flere helårsforretninger. Næste år genåbner vi blandt andet Nimb-huset, som vi har brugt et helt år på at bygge om, som bliver et helårshus med restaurant, mejeri og hotel,” forklarer Stine Lolk.

(berlingske.dk, d. 26. september, 2007)

Skrevet af