”Jeg kan ikke forstå, hvorfor nogle firmaer holder deres rejsebudget hemmeligt,” siger Jens Liltorp, travel manager i Novo Nordisk og ny formand for Danish Business Travel Association, i det nye Take Off.
DBTA’s 50 travel managers køber årligt rejseydelser for en bagatel af ca. 10 milliarder kr., oplyser Jens Liltorp – hidtil har DBTA i årevis oplyst et tal på 1,5 milliarder kr.
Den nye DBTA-bestyrelse skal også kigge på en ny sten i sin sko – i bl.a. utilfredshed med for meget københavneri i DBTA, oprettede jyske travel managers i år deres egen netværksforening, COTRA.
Det nye Take Off har også to sider med nyheder fra netop COTRA. Foreningens formand, Tina Olesen, fortæller bl.a., at COTRA nu tæller 25 medlemmer – og at hendes firma, Siemens Wind Power, i år forventer at bruge 50 % mere på rejsekontoen.
Læs meget mere i Take Off, som udkommer i disse dage.
HB