Kodeks for adfærd på fire nøgleområder

BCD Travel er ikke begynder på området. I mange af virksomhedens organisationer i de enkelte lande, har lokale CSR initiativer eksisteret i adskillige år. Disse initiativer inkluderede genbrug, velgørenhed og ISO miljøcertificering..Virksomhedens CSR Principper forener og fokuserer på disse initiativer under et enkelt, globalt og ensartet sæt af ’key performance indicators’, central kontrol og rapportering.

BCD Travels CEO Mike Buckman konstaterer:
“Vores engagement i CSR afspejler vores engagement i vores kunder, som står overfor udfordringen om at skabe og styre økonomisk fordelagtige rejseprogrammer, der er miljømæssigt bæredygtige og socialt ansvarlige. Vore CSR Principper afspejler vores ejer BCD Holdings vilje til at efterlade en arv til ’næste næste’ generation.”

Principperne er fokuseret på fire hovedområder: Etiske forretningsmetoder, mennesker, miljø og privatliv/databeskyttelse.

Selskabet følger de love og bestemmelser, der findes i de lande, hvor virksomheden opererer, og gør forretning på en etisk forsvarlig måde.

BCD Travel er en arbejdsplads uden diskrimination, hvor alle kan udnytte deres potentiale baseret på merit og evne. Virksomheden og medarbejderne forpligter sig til at tilvejebringer positive ændringer i samfundet.

BCD arbejder for at beskytte miljøet og medarbejdernes helbred og sikkerhed. Virksomheden søger måder, hvor ressourcer kan bruges mere effektivt til at reducere den miljømæssige belastning af affald og udslip i luften, i vandet eller på land.

Selskabet er forpligtet til at sikre brugerenes privatliv og at levere et sikkert erhvervsklima samt at beskytte sine medarbejderes og kunders private informationer.

Skrevet af