Det kunne se ud som om den ny salgsledelse i Holland-America Cruise Line vil ud og erobre det skandinaviske krydstogtmarked, primært med Royal Caribbean Cruise Line som modstander.
I hvert fald har det amerikanske selskab med base i Seattle opsagt sine generalagenturer og spreder sig ud over en række bureauer, hvoraf nogle bliver såkaldte preferred agents. “Nu skal der sælges krydstogter i Skandinavien, ” fastslår selskabet i en intern rapport. Det sker givetvis på grund af en stagnation i USA og UK.
“Det er rigtigt, at vi nu bliver direkte sælgere for How2Cruise af rederiets produkter, og det har vi det fint med. Vore salgstal kan vi godt være bekendt. Nu har HAL set, hvad det betyder for salget, når en professionel agent fokuserer på et produkt, og vi fortsætter stilen ” siger adm. direktør Jesper Boas, BV Travel Group.
“Dejligt at få dem tilbage igen, ” siger adm. direktør Per Dylov fra Scandinavian Cruise Center, som også bliver et af de udvalgte bureauer, der kan reservere direkte. “Vi har jo kunderne netop til det produkt.” Bureauet mistede generalagenturet til Bella Vista Gruppen for tre år siden.
Det tredje danske bureau som preferred agent bliver efter Take Offs oplysninger Nyhavn Rejser.
Hvordan den samlede markedsføring i Skandinavien skal ske, er der indtil videre ikke noget svar på.
Tagget med: Bella Vista Holland-America Nyhavn Rejser Royal Caribbean