Hilton giver millioner til nødhjælp

Hilton Gruppen har doneret 200.000 engelske pund, små 2,5 millioner kroner, til de ramte af katastrofen i Asien. Fem Hilton-hoteller blev berørt af flodbølgen, men der skete kun mindre materiel skade og alle er fortsat åbne.



Hilton har bl.a. tilbudt medlemmer af dets bonusprogram, Hhonors, at de kan give bonuspoint til nødhjælpen. 10.000 point udløser 25 dollars til Røde Kors.

Hilton-hotellet i Colombo på Sri Lanka har sendt lastbiler med tæpper, medicin og vand i flasker til ramte områder på Sri Lanka.

Og Scandic-hotelkæden, der ejes af Hilton, har givet 30.000 Euro til katastrofens ofre.



TRAVELLINK-ANSATTE I NORDEN ARBEJDER GRATIS

Den 19. januar donerer internetrejsebureauet Travellinks medarbejdere i København, Stockholm, Oslo og Helsingfors frivilligt en hel, halv eller kvart dagsløn til ofrene for katastrofen. Travellink støtter medarbejdernes indsamling og bidrager med et tilsvarende beløb. Alle pengene går ubeskåret til Rejsebranchens Børnefond i Sverige.



”Det vil glæde os, hvis flere i rejsebranchen i Norden vil være med og samle ind på samme måde 19. januar,” siger adm. direktør for Travellink, Peter Carlsson.

Skrevet af