Horesta: Brug for solid markedsføring af Danmark

Han mener, at branchens bekymring for, at Danmark ikke følger med internationalt, kan betyde at hotellerne ikke tør foretage de helt store investeringer.



»At der er en vækst i antallet af gæster stimulerer naturligvis optimismen og investeringslysten uanset om gæsterne taler dansk eller et andet sprog. Men det skaber en usikkerhed, at være så afhængige af den hjemlige økonomi, og derfor har vi brug for at gøre turisterne ude i verden interesserede i at besøge Danmark,« siger Jan Laursen til Jyllandsposten.



Wonderful Copenhagens administrerende direktør Lars Bernhard Jørgensen er enig:



»Det er vigtigt at få sig placeret internationalt, for konkurrencen fra andre storbyer vokser. Amsterdam, Barcelona, Prag og Budapest investerer kolossalt meget i markedsføring,« siger han.



København er trods et stigende antal besøgende gæster fra udlandet skrumpet i markedsandel, fordi andre storbyer har oplevet en langt større vækst.



Wonderful Copenhagen mener derfor, at der skal investeres massivt i markedsføring såvel som konferencer og events.



»Men hvis man vil spille på den store bane, kræver det rigtig store midler, så vi har faktisk gjort det godt,« mener Lars Bernhard Jørgensen.


Skrevet af