BA sælger stadig mere business class

Flyselskabet lancerede i år anden generation af sin business class – den installeres frem til næste forår på selskabets Boeing 747 og 777’ere på langruterne, men foreløbig garanterer BA kun de nye sæder på flyvningerne til New York.



”Vi har ofte svært ved at skaffe nok pladser i forhold til efterspørgslen på business class. Det gælder også fra Danmark. Faktisk omsætter vi nu for mere på business class end på økonomiklasse – men har flere passagerer på økonomiklasse,” sagde British Airways’ nordiske chef, Peter Rasmussen til Take Off, da BA forleden præsenterede den nye business class i København.



British Airways har beholdt sin geniale stoleopstilling, hvor passagererne hhv. sidder i og mod flyveretningen. Dermed skal passagererne ved vinduet på business class blot gå bag om deres egen stol for at komme ud – og skal ikke skræve over en passager i gang-sædet.

Der er en skærm mellem de to sæder, hvis man ikke lige gider kigge på sin medpassager.



De nye stole på BA’s business class, Club World, er 25 % bredere end forgængerne, nu er der 64 cm. Og stolen kan sættes i en såkaldt Z-position, dermed er der lige over to meter til rådighed.

Der er også over 100 film- og tv-kanaler, rum til laptop og sko samt meget mere.



Netop fordi BA har øget efterspørgsel på sin business class på langruterne kommer der flere af disse sæder – på bekostning af økonomiklassen. På cirka halvdelen af BA’s 57 Boeing 747’erne stiger antallet af de nye business class-stole fra 38 til 54.



I øvrigt begynder BA fra sommerprogrammet næste forår at rykke til den nye Terminal 5 i Heathrow. Også de andre medlemmer af Oneworld-alliancen får med tiden hjemme i Terminal 5, der er på størrelse med Londons Hyde Park.

Den nye terminal vil koste BA tæt på 5 milliarder kroner.



HB

Skrevet af