Hemmelig undersøgelse viste højt niveau hos turistbureauer

Hvordan oplever kunderne serviceniveauet i turistbureauer i Region Syddanmark? At dømme efter en undersøgelse denne sommer finder turisterne et højt serviceniveau.

Analysen blev foretaget af firmaet DMI/Research, et uvildigt analysefirma, engageret til opgaven af Foreningen af Turistbureauer i Region Syddanmark.



”10 turistbureauer i Region Syddanmark fik ved en såkaldt ”mystery shopping” et samlet resultat på 82,3 point ud af 100 mulige. Vi er stolte over resultatet,” siger formand for Foreningen af Turistbureauer i Region Syddanmark (TRS), bureauleder Lise Retbøll, Esbjerg.



”Mystery shopping” gennemføres ved anonyme telefonopkald og besøg i turistbureauerne i deres travleste tid.



Vi gentage undersøgelsen årligt, så vi kan identificere eventuelle forringelser og/eller forbedringer, siger Lise Retbøll.

Alle deltagende bureauer var på forhånd informeret om målepunkter og point, men naturligvis ikke om tidspunkt for telefonopkald og besøg.



Servicebegrebet indebærer bl.a. ventetid ved telefonopkald, venlighed, personlige og faglige elementer, sproglige færdigheder (dansk, engelsk, tysk), fysiske forhold i bureauet og den personlige betjening.



”Vi er Danmarks ansigt udadtil. Det er afgørende, at turistbureauerne agerer professionelt. At dømme efter undersøgelsen ser det bestemt ikke så ringe ud,” siger Lise Retbøll.

Skrevet af