Så åbner Lufthansas nye terminal i München

På søndag tages Münchens lufthavn nye terminal 2 i for alvor i brug. Den vil ifølge Lufthansa, der har betalt 40% af gildet, sætte nye standarder for servicetilbud samt en transittid på blot 30 minutter. Den nye terminal, der kun skal bruges af Lufthansa og dets partnere i Star Alliancen, fordobler Münchens nye passagerkapacitet til 50 millioner om året – et tal som prognoserne siger nås i år 2015.



”Med den nye terminal kan vi give vore egne og passagererne i Star Alliancen endnu bedre service og plads – og en transfertid i München på blot 30 minutter. Samtidig kommer der nye forbindelser fra München til resten af verden. Vi bliver meget stærkere på sydøst- og sydvest-Europa og senest fra vinterprogrammet kommer der nye ruter fra München til bl.a. Dubai, Miami og et rent busines class-fly fra PrivatAir til Newark ved New York,” siger country manager for Lufthansa Danmark, John Nielsen, til Take Off.



Senest fra vinterprogrammet vil Lufthansa ud af München tilbyde oversøiske ruter til foruden de nævnte også (antal ugentlige afgange i parentes) Boston (5), Chicago (daglig), Johannesburg (5) Los Angeles (daglig), San Francisco (3), Tokyo (6) og Toronto (flyves daglig af Air Canada).




Der flyves dagligt til Newark (undtagen lørdag) og Dubai samt fem gange om ugen til Miami. Der bliver afgang til Newark kl. 11.15 og ankomst til EWR kl. 14.15. Det vides endnu ikke, hvornår ruterne fra München til Shanghai og Bangkok genoptages; de har været lukket den seneste tid pga. nedgangen som følge af SARS.




I sommerperioden flyver Lufthansa også fra München til Montreal, LH har ikke denne destination fra sin hovedlufthavn, Frankfurt.



SAS flyver fire gange om dagen fra CPH til München, mens Lufthansa indtil videre må nøjes med to; den tredje planlagte LH-afgang er udskudt. Hertil kommer to daglige afgange på Billund-München med Maersk Air.



NY BUSINESS CLAS HOS LUFTHANSA




Fra dette efterår vil Lufthansa tilbyde passagererne en ny Business Class med mere komfort, og man vil introducere et helt nyt sæde, som kan omdannes til en seng. Lufthansa investerer ca. 30 millioner euro i et fremtids-minded program for sine førsteklasses kunder, hvor de fra næste sommer tilbydes egne terminaler i Frankfurt og München samt specialdesignede transitlounges.

Skrevet af