”Med en halv million gæster om året og en kvart million modtagere af elektroniske nyhedsbreve hver uge, er det en naturlig udvikling for os, bl.a. at oprette vores egen tv-kanal”, siger direktør Peter Anker Jensen, Dansk Fri Ferie A/S.
TV-kanalen er oprettet i samarbejde med tv-produktionsselskabet molnit.dk ApS, der har specialiseret sig i brand-channels på internettet, der går ud navnet molnit.tv.
Det, der gør FriFerie.TV til en egentlig tv-kanal og ikke bare en visning af videoklip, som rejsebureauet ellers har benyttet sig af i mere end tre år, er nye indslag hver dag, programværter og forbrugerstof, der er mere, end bare præsentation af produktet.
”molnit.tv leverer tv-produktion til flere ’brand channels’ og det betyder at indholdet kan varieres på mange måder”, siger Vagn Molnit, direktør i molnit.dk ApS.
”Mange af de tv-indslag, der er planlagt for den kommende tid er f.eks. at følge udviklingen indenfor rejseforsikring. I fjerde kvartal 2007 oprettede molnit.tv 21 ’brand channels’ for virksomheder, organisationer og andre interesseområder. Vagn Molnit forudser en eksplosiv udvikling indenfor dette nye medie.