Samtidig, erfarer Take Off, har flere tidligere Maersk Air-piloter været til ”kammeratlig samtale” hos Sterlings flyvechef. Der forventes ikke flere fyringer i denne sag.
Den bortviste pilot mistænkes for at stå bag anonym fax til Statens Luftfartsvæsen om sikkerhedsproblemer hos
Sterling om at ”røde” (Sterling) og ”blå” (Maersk Air) piloter fløj sammen. Faxen fik i sidste uge ledelsen til at skille Sterling- og Maersk-piloter, så de ikke længere sidder i cockpit med hinanden.
Kommunikations- og personaledirektør i Sterling, Niels Brix, siger til Ritzau, at Sterling ”har indkredset den gruppe af piloter, der mistænkes for at stå bag faxen.”
Niels Brix sagde i sidste uge til Take Off, at det er ”utroligt og rystende, at nogle ganske få piloter vil skade Sterling og arbejdspladsen for 1.500 kolleger” gennem anonyme fax til Statens Luftfartsvæsen ”samt trusler og chikane mod pilotforeningens formand. Nu undersøger vi, hvem der står bag – de skyldige er der ikke længere jobs til i Sterling.”
Også i sidste uge tog formændene for hhv. Sterlings Pilotforening, Stefan Rydström, og Maersk Air Pilotforening, Søren Mellemgaard, afstand fra urostifternes forsøg på at så tvivl om flyvesikkerheden i Sterling og opfordring til chikane af Stefan Rydström.
”De, der har udtalt sig, tilhører en lille rabiat fraktion, der ikke taler for flertallet. Vi tager kraftigt afstand fra deres udtalelser og beklager den skade, de har forvoldt,” hed det bl.a. i pressemeddelelsen.

STANDBY.DK Nyt om rejser

