En ny rapport fra Amadeus viser ifølge reservationssystemet, at de skandinaviske og amerikanske rejsebureauer har haft mest succes med at uddanne deres personale og begrunde serviceafgifter over for kunderne.
I henhold til rapporten – ”Catch the Fees” – mener 34 % af rejsebranchen, at faldende indtægter på billetpriser er den største udfordring i dag. Rapporten viser, at provision på flybilletter fra flyselskaberne på visse markeder er faldet fra ca. 10 % i 1990’erne til 0 i dag.
”Vi har en løsning, som kan løse problemet med faldende provision til rejsebureauerne. Ved at følge anvisningerne i rapporten kan rejsebureauerne hæve indtægterne og øge salget,” siger Anders Bengtson, Manager Corporate and Marketing Communications hos Amadeus i en pressemeddelelse.
Undersøgelser viser, at kunderne er villige til at betale for de tjenester, som de forstår værdien af. Rapporten fra Amadeus indeholder anvisninger på, hvordan rejsebureauerne kan øge indtjeningen på dette område:
Gennemføre et salgsprogram, hvor personalet uddannes i, hvilke produkter der giver den bedste fortjeneste.
Forklare de nye serviceafgifter for kunderne og begrunde afgifterne med god service.
Automatisere afgiftsprocessen for at undgå fejl og øge effektivitet og produktivitet.
Identificere serviceområder, kunderne er villige til at betale for, f.eks. rejseplanlægning, separat hotelbooking, krydstogter og frequent flyer-reservationer.
Hele rapporten kan downloades på: www.amadeus.com/catchthefees
Rapporten i sin helhed hedder Service Fees and Commission Cuts: Opportunities and Best Practices for Travel Agencies.
Tagget med: Amadeus

STANDBY.DK Nyt om rejser

