SAS tester rejsebureauerne

Opringningerne er led i SAS’ aftaler med de danske erhvervsrejsebureauer. Og resultaterne fra de mange opringninger gennemgås efterfølgende med bureauernes ledelse.



”Denne form for test af medarbejdernes viden om SAS’ produkter sker også for at sætte fokus på de ansattes kompetencer. De skal ikke bare sælge den billigste billet, men lytte til kundens behov og så tilbyde de typer billetter, kunden har brug for. Og så håber vi selvfølgelig, at bureauagenten foreslår SAS – vi betaler jo for at være et af bureauernes foretrukne leverandører.”



Det siger SAS Danmarks chef for agent- og gruppesalg, Bo Nylandsted Larsen, til Take Off.



SAS’ konsulentfirma gennemfører test-opringningerne til erhvervsbureauerne i foråret og efteråret. Hvert bureau får en række opringninger af de ”forklædte” kunder for at skabe et billede af medarbejdernes viden og evne til at sælge SAS-billetter.



Bo Nylandsted Larsen vil ikke oplyse, hvilke erhvervsrejsebureauer der topper listen med mest viden om SAS’ produkter.



Bo Larsen fortalte om de anonyme produkt-test under et seminar torsdag i Billund, arrangeret af DBTA, Danish Business Travel Association.

Mødet havde samlet 75 deltagere, travel managers og leverandører, fx flyselskaber, hoteller, biludlejning osv.



Take Off bringer i oktober-udgaven en artikel fra DBTA-mødet i Billund.



HB

Skrevet af