Ny millionaftale giver mere turisme til Øresundsregionen

Store private spillere på turismeområdet som SAS, Spanair, Københavns Lufthavn, Øresundsbron og Avis biludlejning med i fælles markedsføringsprojekt med bl.a. Wonderful Copenhagen og Malmø Turism.



Øresundsregionen skal være en af Nordeuropas førende destinationer for ferie-, møde- og erhvervsturister. Det er målet med tredje runde af markedsføringsprojektet International Marketing of the Oresund Region (IMO3).



”Det nye er tre private partnere. Det demonstrerer tro fra turismeerhvervet på regionens internationale potentiale. Regionen skal tilbyde oplevelsesruter på design og arkitektur, friluftsliv, gastronomi, shopping og velvære,” siger salgs- og marketingdirektør WoCo’s Ole Andersen, formand for projektets styregruppe.



De forretningsmæssige mål for markedsføringsprojektet er at skabe 250.000 hotelovernatninger i perioden 2007-2009. Det vil betyde en meromsætning på 366 mio. kr.



Turismen i Hovedstadsregionen havde i fjor en omsætning på næsten 18 mia. kr. og beskæftiger ca. 27.000.

Skrevet af