Sterling kan true charterbranchen

Sterlings mange ekstratilbud til flypassagererne kan især ramme charterselskabernes kunder på storbyferier. Star Tours salgsdirektør Stig Elling understreger dog, at charterbranchen har mange tilbud, som Sterling ikke kan konkurrere med.
”På storbyferier er det da irriterende, hvis de begynder at gå ind og lancere produkter, som kan gøre vores kunder en smule forvirrede om, hvad de skal købe af tillægsting som biler og hoteller. Det er klart, at det kigger vi ikke særlig positivt på, og vi må se, hvordan vi kan leve med det. Vi må enten fravælge dem eller samarbejde. Indtil videre har vi valgt at samarbejde, men selvfølgelig følger vi dem nøje, men ellers frygter vi dem ikke på nogen måde,” siger Stig Elling.

Stig Elling forstår godt, at Sterling vil satse på andre områder end lige flydriften.
”Jeg kan godt forstå, at de siger det, for de kan umuligt komme til at tjene penge på flydriften. De er nødt til ligesom andre lavprisselskaber som Ryanair og Easyjet at satse på andre ting for at få penge i kassen,” siger han.

Star Tour samarbejder primært med SAS men benytter også Sterling-fly tre gange om ugen.
”Det har vi det helt fint med. Vi har ikke noget mod Sterling og synes, de leverer et udmærket charterprodukt. Når de flyver charter, er det ikke lavpris. Her er der højere kvalitet med bedre mad og rengjorte fly,” siger Stig Elling.

(Børsen, d. 4. oktober, 2007)

Skrevet af