SAS ud i stor offensiv på enkeltbillet-system

På et pressemøde i formiddag vil SAS Danmarks ledelse adm. direktør Susanne Larsen og vicedirektør Jens Wittrup Willumsen redegøre nærmere en stor offensiv baseret på enkeltbillet- system, som i forvejen kendes fra lavprisselskaberne. Og fra SAS selv på visse ruter, blandt andet til Spanien.



Allerede i går meldte både koncernchef Jørgen Lindegaard og Susanne Larsen ud med planerne om salg af enkeltbilletter over hele linien fra destinationer i Danmark. Og om flere lavpriser – mange flere – men ikke at forveksle med et lavprisselskab.



Kodeordet bliver som for ændringen til Spanien, der kom i maj. Mere fleksibilitet, og den får man ved at kunne sælge enkeltbilletter på flere niveauer.



“Vi er ikke et lavprisselskab, og det skal vi heller ikke være. Men, vi vil ikke afskære os fra de fordele, som kunderne synes lavprisselskaberne har. Vi vil vise vort heldigvis støt stigende passagertal, at vi magter både lavpriser, fleksibilitet, bonus og et spændende forretningsrejse- koncept, ” siger Susanne Larsen.



Koncernchef Jørgen Lindegaard var en glad mand i går efter offentliggørelsen af halvårsresultatet med et overskud for andet kvartal på 472 mio.kr. Det skaber håb om det lovede plus på bundlinien, når året er omme.



Også analytikerne var glade, og når de er det, er aktionærerne det i reglen også. I Danmark steg aktien med næste to procent, i Norge og Sverige med næsten tre procent.



Kun i dagbladet Børsens børsberetning findes en enkelt pessimist, som åbenbart har stillet sine helt egne forventninger. Det fastslås: SAS- aktien blev handlet op på trods af, at tallene skuffede en smule!

Skrevet af