Profil Rejser skruer ned for sin profil

Flere af de over 150 danske rejsebureauer, som sælger Profil Rejsers produkter, har efterlyst en mere neutral markedsføring af rejserne. Det får nu Profil Rejser til at nedtone sit eget varemærke i salgsmaterialer.



Bl.a. har den store turoperatør oprettet ny hjemmeside – rejseforslag.dk – med samme indhold som på sin egen hjemmeside, men uden Profil Rejsers navn og logo.



Profil Rejsers kataloger vil fremover udkomme i en særlig agentudgave uden navn og logo på for- og bagside. Ligeledes er omtale af Profil Rejser blevet begrænset.



”Når markedet er trængt, gør man sig mere umage for at passe på sine kunder. Det koster mere at få en ny kunde, end at passe på en gammel. Derfor ønsker nogle agenter en højere selvstændig ”profil,” selv om de selvfølgelig skal oplyse navnet på den tekniske arrangør af rejsen. Så for at give bureauerne større identitet, har vi neddæmpet brugen af Profil Rejsers navn,” siger Profil Rejser adm. direktør og hovedejer, Jahn Schapiro, til Take Off og tilføjer:



”Dermed imødekommer vi også rejsebureauer, som måske ikke handler med Profil, fordi de synes vi er for dominerende. Og modsat vor turoperatør-kollega Billetkontoret, er vi jo direkte sælgende. Men ved at vi er direkte sælgende, oplever vi jo hver dag kundernes reaktion på vores produkter. Dermed har vi fingeren meget tæt på pulsen hos de rejsende og kender kundens behov bedre end f.eks. Billetkontoret, som jo ikke har direkte salg til slutbrugeren.”





HB

Skrevet af