Snowflake hjalp ikke

Det er sagt mange gange før: at rejse med lavprisselskab kan være billigere, men passageren har ikke samme dækning og service som hos et etableret ruteflyselskab. Det gælder også når lavprisselskabet er Snowflake ejet af SAS. Det oplevede en gruppe passagerer i sidste uge.



Snowflake-flyet, der skulle hente passagererne hjem til København fra Sarajevo, kunne på sin ugentlige flyvning ikke lande i onsdags pga. sne. Passagererne kunne komme hjem med næste fly – en uge senere.



”Det var psykisk tortur at sidde i lufthavnen i Sarajevo så længe uden at vide, hvad der skulle ske. Uden mad, penge og selv vand. Det var fint, at Snowflake betalte hotelovernatning den første nat og for maden i flyet på vej hjem, men jeg ved ikke, om de havde gjort det, hvis ikke vi og mange af vores forældre ikke havde klaget til dem igen og igen,” sagde en træt passager efter ankomsten fredag i Københavns Lufthavn.



For egne penge fik passagererne lejet en bus, der torsdag nat kørte dem fra Sarajevo til Beograd i Serbien, hvor de nåede frem fredag morgen efter 12 timer gennem det bjergrige Serbien. Herfra kunne de flyve til København.



Informationsmedarbejder Mikkel Nielsen i SAS siger, at Snowflake ikke er forpligtet til at gøre mere for passagererne ved force majeure.

Skrevet af