Tror på rejsevækst i 2004

Sker der ikke noget ”uforudset,” bliver 2004 et lille boom-år i rejsebranchen. Det forudser produkt- og marketingchef Anne Blaabjerg fra Profil Rejser, der sammen med CWT’s kommercielle direktør, Mette Christensen, er gæster i Take Off-Stolen i december-udgaven, der udkommer på mandag.



”Vi er nødt til at planlægge efter, at der ikke sker noget. Profil Rejser forventer en vækst på 8,25% i år 2004; det bliver ikke et boom, men vi tror, folk har penge fra rentefrie lån og omlægninger af andre lån,” siger Anne Blaabjerg og tilføjer:



”Hos Profil Rejser begynder det nye rejseår mandag den 5. januar, så vågner familien Danmark efter julen og nytåret – og så skal der sælges og produceres rejser, som vi ikke har set det de sidste tre år. Vi har kørt kanonerne i stilling.”



“Rejserne bliver primært til Europa, men efter at de har været nedprioriteret de sidste par år, tror jeg USA og Canada får et løft næste år. Vi har kunder skrevet op til det nye USA-katalog, der også udkommer 5. januar, og vi har aldrig så tidligt fået så mange forespørgsler for næste sommer på leje af motorhomes,” siger Profil Rejsers produktchef.



CWT BLIVER AGGRESSIVE




Mette Christensen siger bl.a.: ”CWT vil næste år satse yderligere på tekniske løsninger, fx. online booking. Vi kommer med et meget aggressivt nyt koncept på Travel Pass Corporate-booking – og tilbyder andre af vores tekniske løsninger til potentielle kunder. Der bliver mere kamp om kunderne, nogle bureauer priser sig selv ned – vi vil vise vores produkter. CWT har været alt for gode til at holde det hemmeligt, hvor gode vi egentlig er.”



CWT’s kommercielle direktør fortsætter: ”Vi kommer bl.a. fra formentlig andet kvartal med vores nye system, Spider Web. Her kan kunderne hjemme sammenligne priser, som de har på skærmen efter 10 sekunder…Og CWT vil næste år satse stærkt på igen at blive landets næststørste erhvervsrejsebureau – ved at overhale TQ3.”



Læs meget mere i december-udgaven af Take Off.

Skrevet af