Norsk sympati mod lavprisselskab er forbi

Sidste år var en klar sejr til Norwegian i den interne, norske konkurrence med SAS skriver boarding. no Nu er sympatibølgen imidlertid forbi. Nu må begge selskaber levere varen.



Det siger i hvert fald adm. direktør Per Arne Villadsen fra det store rejsebureau Berg-Hansen.



Hans udsagn kan mange lavprisselskaber lære noget af. “Træningsperioden er forbi. Erhvervslivet så Norwegian som udfordreren. Nu har de opdaget, at Norwegian er blevet en af de store, og ikke bare en charmerende udfordrer. I fremtiden stilles de samme krav som til SAS.



Norwegian har det sidste år haft store problemer forsinkelser. “Og er der noget erhvervsrejsende hader, da er det forsinkelser. Selskabet har også lanceret nogle tillæg, som gør profilen uklar. Nu skal betales for pladsreservering. Oven i købet lanceres et program med egen bankløsning.



Sammenlagt bryder det med forventningerne til, at Norwegian skal være et godt og enkelt program, ” slutter Per Arne Villadsen.

Skrevet af