SAS har brug for mere klassedeling

Vi ved det ikke endnu. Hvordan SAS vil pleje sine businesskunder bedre, og spanke sine turistkunder lidt mere. Men, vi ved, at der er nye planer på vej med start efter sommerferien. I hvert fald skal forskellen være tydeligere. De, der betaler mest, skal have flere fordele, og de, der betaler mindst, skal have færre. Hvis dette er muligt!



Måske skal de have kaffe uden fløde, eller salat uden dressing, eller sidde tættere, eller stå op, hvis flyfabrikkerne får magt, som de har agt. Nej, naturligvis det er kun en spøg, men seriøst skal Jørgen Lindegaard som en af sine sidste handlinger fremlægge en strategiplan midt i juni. Og han har tydeligt sagt, at de der betaler mest også skal mærke de får noget for pengene.



Det snerper nok i retning af mere fleksible billetter, måske flere fasttrack lines a la den i Københavns Lufthavn, flere e-billetter, bedre bagageregler (mere med op i flyet) og flere loyalitets tilbud i bonusprogrammer.



I sidste uges quick poll spurgte vi læserne her i Take Off webmagasin, og de er ikke i tvivl. 760 stemte. Heraf sagde 79 procent ja til, at der er brug for bedre opdeling, mens kun 158 eller 21 procent ikke mener, det er nødvendigt.

-ejv

Skrevet af