SAS planlægger opgør med hidtidig ruteplanlægning

Det bekræfter koncernchef Jørgen Lindegaard i Berlingske Business i dag.
Medens SAS udadtil tager den øgede konkurrence fra de store transatlantiske selskaber Delta og Continental med ophøjet ro, har selskabet igennem længere tid arbejdet med et opgør med den traditionelle ruteplanlægning. Det gælder om at blive bedre til at udnytte kapaciteten på de ruter, hvor der er forskel på efterspørgslen alt efter, om det er sommer eller vinter.
“Det bliver oplagt et led i vores kommende strategi på vores Europa-ruter og på vores langdistanceruter, at vi skal være bedre til at planlægge og skabe et mere dynamisk rutenet,” siger Lindegaard til Berlingske Business. For eksempel er der i vinterhalvåret en høj belægning på flyvninger til Bangkok, hvor belægningen om sommeren falder. Og på eksempelvis New York er det omvendt. Her er det vinterhalvåret, hvor belægningen er højest.
(Berlingske Business 06.10.2005)

Skrevet af