Destination Samsø er på vej

En række interessenter inden for turistområdet har besluttet sig for en ny, fælles markedsføringsindsats.



Talerøret bliver Destination Samsø. Som et første resultat af samarbejdet, der omfatter Samsø Erhvervsforum, Handelsstandsforeningen, Samsøtrafikken A/S, Samsø Kommune, Økomuseum Samsø og Turistforeningen, nu under navnet Destination Samsø, er der truffet beslutning om at producere et nyt og indbydende feriemagasin om Samsø.



Turistchef Gitte Dreier Jacobsen oplyser til TakeOff, at man på Samsø især har hæftet sig ved, at de øer, som Samsø traditionelt sammenligner sig med, nemlig Ærø, Læsø, Langeland og Bornholm, allerede har samlet deres markedsføringsindsats på tilsvarende måde.



De har ligeledes har valgt at udsende magasiner, som motiverer turisterne til at rejse til netop deres destination.



Samsøtrafikken A/S er repræsenteret i Samsøs nye markedsføringsudvalg, og det er ikke mindst dette rederis erfaringer med en målrettet fælles markedsføring på Bornholm, der har inspireret til dannelsen af organisationen Destination Samsø, oplyser Gitte Dreier Jacobsen.



-jhj

Skrevet af