50.000 følger Aalborg Lufthavn

Terminalen i Aalborg Lufthavn var i dagens anledning pyntet, og de mange rejsende blev budt på et stykke kage inden afrejse.

LUFTFART: Stor interesse for Aalborg Lufthavn gør, at lufthavnen forleden rundede en milepæl; 50.000 følgere på Facebook. Det blev fejret i terminalen med kaffe og kage til de rejsende.

Forleden blev der serveret kaffe og kage til de rejsende, da Aalborg Lufthavn rundede 50.000 følgere på Facebook.

”At 50.000 har valgt at følge os på Facebook, er vi rigtig glade for og vi oplever stort engagement fra brugerne. Med tilstedeværelsen på Facebook kan vi få en god dialog med de rejsende, og samtidig når vi rigtig mange mennesker med nyheder og rejseinspiration,” siger salgs- og marketingdirektør i Danmarks tredjestørste lufthavn, Rikke Mølgaard.

Aalborg Lufthavn blev i efteråret 2013 en del af Facebook. Et medie der har givet mulighed for at få en god dialog med rejsende fra lufthavnen, men også potentielt nye rejsende. På Facebooksiden får brugerne ud over dialog også rejseinspiration, nyheder, indblik i lufthavnen, konkurrencer m.m.

”Kontakten til de rejsende sker ikke kun i lufthavnen. I dag har vi kontakt med de rejsende både før, under og efter deres besøg i lufthavnen. F.eks. er der knap 1.000 rejsende, der efter et besøg i lufthavnen har valgt at give en anmeldelse på Facebook. Anmeldelser der samlet har givet os 4.5 stjerner ud af 5 stjerner med Facebooks rating score. Det er en stor cadeau til vores mange medarbejdere, slutter Rikke Mølgaard og tilføjer, at Aalborg Lufthavns næste rute bliver Danish Air Transports sæsonrute fra Aalborg til Bornholm.