50 år med kendt rejsebrancheprofil

Søren Leerskov.

Søren Leerskov.

RUND FØDSELSDAG: Søren Leerskov var i 16 år adm. direktør i ”Scandinavian Tourist Board”, der markedsfører Danmark, Norge og Sverige for asiatere. I dag fylder han 50 – uden at holde reception.

Kan nogen i dansk turisme Japan, er det Søren Leerskov, som desværre ikke mere er i VisitDenmark.

I dag er han bestyrelsesformand og direktør i olieselskabet ”XLNT Biofuel Scandinavia”, og runder sine første 50 år.

Inden han i 2011 stiftede ”XLNT Biofuel”, var han i 16 år adm. direktør i ”Scandinavian Tourist Board”, organisationen, der markedsfører Danmark, Norge og Sverige som turistmål for asiatere.

Søren Leerskovs kendskab til asiatisk forretningskultur (han taler bl.a. japansk flydende) har skaffet ham mange lukrative forretningsaftaler på et marked, som det kan være vanskeligt for vesterlændinge at operere på.

Det var gennem den miljøfokuserede turismemarkedsføring, at Søren Leerskovs interesse for ”grøn” energi blev vakt. En interesse, der førte til oprettelse af ”XLNT Biofuel,” der raffinerer bioolie fra affaldsprodukter til biodiesel og biobrændsel. I 2011 solgte firmaet bioolie for 46 mio. kr. Året efter var det 110 mio. kr. – og ordrebøgerne peger på et salg på 250 mio. kr. i 2013. Aftagerne var i første omgang kraftværker og storindustrier i Sverige.

Søren Leerskov er cand. mag. i japansk fra Københavnsk Universitet og Tokyo University – og har eksamen i afsætningsøkonomi fra CBS. Hans karriere i Asien omfatter også arbejde inden for emballageindustrien.

Efter at have boet i Tokyo og Beijing i over 25 år, vendte Søren Leerskov i 2009 tilbage til Danmark, hvor han er gift med Tanja Ibsen Nørskov.

50 år med kendt rejsebrancheprofil

Søren Leerskov.

Søren Leerskov.

RUND FØDSELSDAG: Søren Leerskov var i 16 år adm. direktør i ”Scandinavian Tourist Board”, der markedsfører Danmark, Norge og Sverige for asiatere. I dag fylder han 50 – uden at holde reception.

Kan nogen i dansk turisme Japan, er det Søren Leerskov, som desværre ikke mere er i VisitDenmark.

I dag er han bestyrelsesformand og direktør i olieselskabet ”XLNT Biofuel Scandinavia”, og runder sine første 50 år.

Inden han i 2011 stiftede ”XLNT Biofuel”, var han i 16 år adm. direktør i ”Scandinavian Tourist Board”, organisationen, der markedsfører Danmark, Norge og Sverige som turistmål for asiatere.

Søren Leerskovs kendskab til asiatisk forretningskultur (han taler bl.a. japansk flydende) har skaffet ham mange lukrative forretningsaftaler på et marked, som det kan være vanskeligt for vesterlændinge at operere på.

Det var gennem den miljøfokuserede turismemarkedsføring, at Søren Leerskovs interesse for ”grøn” energi blev vakt. En interesse, der førte til oprettelse af ”XLNT Biofuel,” der raffinerer bioolie fra affaldsprodukter til biodiesel og biobrændsel. I 2011 solgte firmaet bioolie for 46 mio. kr. Året efter var det 110 mio. kr. – og ordrebøgerne peger på et salg på 250 mio. kr. i 2013. Aftagerne var i første omgang kraftværker og storindustrier i Sverige.

Søren Leerskov er cand. mag. i japansk fra Københavnsk Universitet og Tokyo University – og har eksamen i afsætningsøkonomi fra CBS. Hans karriere i Asien omfatter også arbejde inden for emballageindustrien.

Efter at have boet i Tokyo og Beijing i over 25 år, vendte Søren Leerskov i 2009 tilbage til Danmark, hvor han er gift med Tanja Ibsen Nørskov.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.