Regeringen har netop bevilget ca. 25 millioner kr. over de kommende fire år til en kampagne som skal gøre livet surt for uærlige incomingbureauer i Australien.
Der bliver bl.a. jagt på bureauer som snyder kinesiske turister ved nærmest at tvinge dem til at shoppe bestemte steder og give dem mindre end middelmådige programmer for deres oplevelser i Australien.
Den australske kampagne skal bl.a. sikre, at incomingbureauer leverer produkter og services som opfylder det gældende australske regelsæt – og dermed bl.a. beskytter niveauet for det stadig stigende antal kinesiske turister, der besøger Australien.
Mens Europa kræver visum fra kinesiske turister, og dermed får relativt få fra dette enorme marked, har Australien for flere år siden indgået en aftale med Kina om, at Australien anerkendes som turistdestination uden krav om visum.
Australien er meget opmærksom på sit image som en kvalitets turistdestination og bekæmper derfor bl.a. tvivlsomme incomingbureauer, som snylter på landets gode navn.

STANDBY.DK Nyt om rejser

