Neverlost til Danmark

I løbet af foråret 2006 kommer ”Neverlost” til Europa og Danmark. Det er udlejningsselskabet Hertz som begynder at bruge ”Neverlost” systemet, som har været en stor succes for Hertz i USA.
”Vi har lige bestilt et antal ”Neverlost”, og regner med at få dem leveret i løbet af foråret, hvor vi starter en kampagne for ”Neverlost” i 27 lande i Europa,” siger Claus Bødker, salgs- og marketingchef, Hertz, Danmark.

”Neverlost” har i den nye version 11 sprog, og lyden kan justeres, så den kan blive højere i tæt trafikstøj eller i en åben bil. Skærmen er helt i farve og har en “quickSpell” knap, som kan bruges ved vanskelige navne, eller så man kan søge vej efter et navn på et hotel eller en restaurant.
Hvis man kører forkert kan en ny vej findes på ”Neverlost” i løbet af få sekunder. Indbygget i alle ”Neverlost” er også fra Hertz side en vejbeskrivelse, hvor bilen til sidst skal afleveres.

Endelig har systemet også en knap hvis man har været ude for et trafikuheld og skal have hjælp, men ikke ved hvor man er henne. Systemet fortæller den nøjagtige adresse til Falck eller andre.
”Jeg har de sidste år promoveret ”Neverlost” på rejsemesser, og salget af ”Neverlost” er gået op med 200 procent i løbet af et år fra Skandinavien til gæster som skal leje bil i USA. Omkring 40 – 50 procent skandinavere lejer nu ”Neverlost” på vore biler i USA,” siger Yvonne Schiedel Halphen, Leisure Sales Manager, Hertz, Scandinavia & Iceland.

”Neverlost” skal tilkøbes ved udlejning i Danmark. Prisen vil ligge på omkring 75 kr. pr. dag.  

Skrevet af