Turistdanmark skal markedsføres for 100 mio. kr.

Ny undersøgelse fra Økonomi- og Erhvervsministeriet viser, at kendskabet til Danmark er meget begrænset i udlandet. Derfor skal Danmark på verdenskortet – via ny markedsføringsstrategi til 100 mio. kr., skriver Politiken.



VisitDenmark glæder sig over den ventede bevilling:



”En af de mest troværdige måder, at skabe et lands omdømme på, er personlig erfaring. Når man på egen hånd oplever et land og dets befolkning, har man mulighed for at danne egne indtryk. Med millioner af udenlandske gæster har turismen en væsentlig rolle for at skabe et positivt billede af Danmark i udlandet,” siger VisitDenmarks adm. direktør, Dorte Kiilerich, i pressemeddelelse som kommentar til analysen.



VisitDenmarks undersøgelser bekræfter, at ferie- og forretningsturisterne har et godt indtryk af Danmark – og at en stor del af turisterne kommer hertil Danmark på grund af anbefalinger fra familie og venner.



”Turisterne er de bedste ambassadører, de kommer for at opleve Danmark. Film, spil, musik, mode, design, mad og events har stor image-skabende effekt for Danmark som turistdestination,” siger Dorte Kiilerich.

Skrevet af