Lars Bording forlader SAS Danmark

SAS Danmark har i dag udnævnt 48-årige Per Møller Jensen (foto) som ny salgs- og distributionsansvarlig i Danmark pr. 1. april.



“Med Per Møller Jensen får SAS i Danmark tilført en stærk salgskompetence. Jeg ser frem til at han videreudvikler SAS’ kommercielle forretning,” siger Robin Kamark, Chief Marketing & Sales Officer, SAS.



Per Møller Jensen har bred erfaring fra SAS’ kommercielle side. Han har bl.a. været ansvarlig for marketing i SAS gennem fire år, og har de seneste år været Europachef og senest det sidste år været chef for SAS’ internationale kunde- og markedsorganisation som Vice President International Areas.



“Jeg glæder mig til at tage udfordringen op, og der er et fantastisk team i Danmark, som jeg glæder mig meget til at arbejde sammen med. Og jeg ser frem til at fortsætte den gode indsats overfor vores danske kunder og samarbejdspartnere,” siger Per Møller Jensen.



Per Møller Jensen efterfølger salgs- og marketingdirektør Lars Bording, der efter eget ønske forlader SAS i forbindelse med nedlæggelsen af det danske datterselskab.

Lars Bording har været en del af direktionen og har siden november 2006 styrket båndene til SAS’ storkunder, rejsebureauer og tour-operatører med sit store branchekendskab.



Robin Kamark, Chief Marketing & Sales Officer beklager, at Lars Bording forlader SAS:

“Lars har spillet en meget aktiv rolle i den forandringsproces, SAS har været igennem på den kommercielle side. Han er en dygtig leder med stor gennemslagskraft, og han er kendetegnet af at være drivende, og har leveret flotte resultater på både salgs, brand- og marketing siden.”



Lars Bording bliver i SAS indtil udgangen af april for at bistå SAS’ nye Vice President for Sales & Distribution, Per Møller Jensen i overgangsfasen.



Take Off har på vor hjemmeside i morgen, tirsdag, interviews med såvel Per Møller Jensen og Lars Bording.

Skrevet af