Over en kvart million rejste med luksusskib mellem Oslo og Kiel

I modsætning til DFDS har norske Color Line satset enorme beløb på krydstogtskibe med oplevelser, som trækplaster. Primært fra Oslo til Kiel. I alt investeres for 7,5 milliarder norske kroner i en fire- årig periode frem til næste år i cruise-skibe og nye hurtigfærger. I næste uge skal rederiets nye flagskib Color Magic på sin jomfrutur til Kiel, skriver boarding.no.



Ved samme lejlighed oplyser rederiet, at man i de tre sommermåneder fra juni til august havde 1,7 mio. passagerer. Det er to procent flere end sidste år. “Med øget konkurrence fra lavprisflyselskaber, andre færgerederier og internationale krydstogtselskaber er vi fornøjet med udviklingen,” sagde koncerndirektør Hele Otto Mathisen.



Den store satsning på Kielerruten, hvor langt de fleste passagerer er nordmænd, som tager ud og hjem på samme tur for at få oplevelser i bedste krydstogtstil, har ført 252.921 passagerer i de tre sommermåneder i år. En fremgang på 3,6 procent sammenlignet med i fjor.



Størst fremgang var der imidlertid fra Stavanger til Hirtshals med 6,1 procent. Den suverænt største Danmarksrute er fra Kristiansand til Hirtshals med 427.875 passagerer. Fra Oslo til Frederikshavn var der i samme periode på de tre måneder 188.780 passagerer, men det er kun en fremgang på 0,2 procent.

Skrevet af