“Spanair har ikke den samme værdi i dag, som før ulykken. På den korte bane har det sænket værdien yderligere i Spanair,” siger senioranalytiker Jacob Pedersen fra Sydbank til Børsen.
Sidste sommer værdiansatte han Spanair til 4 mia. svenske kr. Det tal blev senere nedjusteret til 3-3,5 mia. svenske kr.
“Som jeg ser det, er vi i hvert fald under 2 mia. svenske kr. i øjeblikket,” siger han.
SAS er ikke meget for at udtale sig om de økonomiske konsekvenser, da ulykken fortsat er så tæt inde på livet. Men i selskabet erkendes det dog, at ulykken har konsekvenser, fordi billetsalget på kort sigt lider under tragedien:
“Ulykken får en vis effekt,” siger IR-chef Sture Stølen og forklarer, at erfaringen fra blandt andet ulykken i Milano i 2001 er, at effekten normalt er kortsigtet, og at kunderne forholdsvist hurtigt vender tilbage.
Tagget med: SAS