SAS ændrer strategi

SAS varsler strategiændring og bevæger sig fra 1. september i retning mod lavprisselskaberne. Efter succes i Sverige og Norge bliver systemet med enkeltbilletter i Europa nu også overført til SAS Danmark. Det skriver Børsen og Jyllands-Posten i dag.
Men selvom SAS med det nye koncept nærmer sig lavprisselskabernes ditto, lover Jørgen Lindegaard, at SAS ikke forvandles til en klon af Ryanair. “Vi skal fortsat være et selskab, som fokuserer på forretningskunderne. Derfor vil vi ikke som lavprisselskabrne kræve, at der er en belægning på 80 procent på flyene. Vores mål ligger på 68-70 procent,” forklarer han.
En ny internetplatform og hjemmeside muliggør salg af enkeltbilletter – noget, som Sterling har succes med. Hos Sterling tager salgsdirektør Stefan Vilner dog SAS’ nye koncept helt roligt. “Det er absolut ingen trussel, men derimod glædeligt, at SAS har fået øjnene op for forbrugernes ønsker,” siger han til Børsen.
(Børsen og Jyllands-Posten, 18.08.2005)

Skrevet af