Dansk SAS chef: Vort omdømme skal forbedres

Der er masser at se frem til for SAS Danmark. Det skriver den danske SAS chef Susanne Larsen i et brev til de ansatte efter deprimerende budskaber fra hovedkvarteret i Stockholm med skuffende regnskabsresultat, strejketrusler og en tilsyneladende afmagt over for fagforeningerne, igen, igen.



Vore fokusområder er klare: 1)Vi fortsætter genopretning af forretningen efter de tre havarier med Q 400. 2)Vi arbejder hårdt for at finde en permanent løsning på erstatningsfly. 3) vi skal sammen gøre SAS Airlines til en endnu sundere virksomhed, så vi er gearet til mindre gunstige tider. Sådan er indgangen i brevet.



Herefter bemærkes det, at på trods af havarierne blev det til et overskud på 348 mio. kr. i SAS Danmark. Og havarierne beregnes i dansk regi til at have kostet 250 mio. kr. “Både i kroner og øre skal vort omdømme forbedres.”



Derimod er det ikke så godt med kundeundersøgelsen. Der er et fald. Der er et alvorligt rødt kort fra kunderne. Bookingtallene for de kommende måneder giver ellers gode signaler for fremtiden.



Og brevet slutter: Vi har klaret det ved fælles hjælp. Jeg tror det i bund og grund handler om at lytte til hinanden. Der er brug for at vi står sammen, fordi det kommende år også vil bringe store udfordringer.”


Skrevet af