Hotel- og konferencekæden Comwell, det tidligere Scanticon, har ifølge egne oplysninger indgået den måske største kontantaftale i dansk kvindegolf. Comwell er nemlig blevet ny hovedsponsor for den professionelle golfspiller Amanda Moltke-Leth.
“En meget stor del af vores kunder er kvinder, og da vi læste en artikel, hvor Amanda Moltke-Leth meget åbenhjertigt fortalte om sin egen og de øvrige danske kvindelige golfspilleres økonomiske situation, slog tanken os: Mon ikke der var et sammenfald mellem vores kundekreds og golfspillet? De fleste virksomheder støtter mandlige golfspillere, fordi medieomtalen har været størst der, men det tror vi ændrer sig”, siger salgs- og marketingdirektør Henrik Hjorth fra Comwell, der har 11 hoteller i Skandinavien.
En afdeling af Ladies European Tour kommer nu til Danmark, og derfor har Henrik Hjorth satset på at bringe Comwell i en position som den Dansk Metal fik ved at sponsorere håndboldpigerne, før de for alvor slog igennem. “Vi er overbevist om, at Amanda Moltke-Leth er den helt rigtige repræsentant for Comwell,” siger Henrik Hjorth. Kontrakten mellem Comwell og Amanda Moltke-Leth gælder til udgangen af 2005.
Comwell har gennem flere gjort sine hoteller attraktive for golfspillere. Comwells syv danske hoteller kan i samarbejde med 29 nærliggende golfklubber tilbyde golfophold. “Vi arrangerer nu golfweekends, 16.-17. oktober kan vore gæster spille med Amanda på Comwell Rebild Bakker,” siger Henrik Hjorth.
Danske Amanda Moltke-Leth er født i 1976 i Bangkok, opvokset i Hellerup og har en bachelorgrad i psykologi fra UCLA (University of California, Los Angeles). Hun blev professionel i 2001 og har siden 2002 spillet på Ladies European Tour, hvor hun i øjeblikket er nummer 79.
GOLF VIGTIG FOR DANSK TURISME
Scandinavian Masters er en golfturnering i topklasse og en af de største publikumsmagneter på den europæiske golftour. Kun British Open lokker, ifølge Danmarks Turistråd, flere tilskuere til. I år kom næsten 100.000 til Scandinavian Masters i Barsebäck og årets vinder blev ikke alene den 26-årige englænder Luke Donald, men også dansk turisme.
For med 100.000 golfentusiaster er Scandinavian Masters i Sverige perfekt for markedsføring af det danske golfprodukt. Danmarks Turistråd deltog derfor med en række danske virksomheder med en stor stand i tilknytning til turneringen. Der blev informeret om golf i Danmark og om udstillernes produkter. I år deltog bl.a.: Aktiv Danmark – Golf, Accor Hotels, Best Western, Maribo Søpark, Region Sydøstjylland samt Scandlines. I 2005 holdes Scandinavian Masters i Stockholm – også her planlægger Danmarks Turistråd at deltage.
Tagget med: Accor Best Western Comwell Danske Hoteller Scandlines