Turistkøbenhavn på kinesisk tv

Fra 1. maj kan kinesiske turister lettere få visum til bl.a. Danmark. Wonderful Copenhagen vurderer, at kinesiske turister kan give København en meromsætning på ca. 60 mio. kr. allerede i år.



Som led i en stor markedsførings-kampagne sendes de kommende uger et program om København og Øresundsregionen på Kinas tre største tv-stationer. 50 mio. mennesker i Kina har en indkomst på over 500.000 kroner



TV-indslagene følges op af en internetkampagne med rejsetilbud til København og Øresundsregionen. SAS er med den nye rute til Shanghai oppe på 10 ugentlige afgange til Kina.



Markedsansvarlig i WoCo for Kina, Henning Glarvig,: ”Vi vurderer, at kinesiske turister har et døgnforbrug på ca. 2.000 kroner, og dermed hører de til blandt de mest lukrative turister. Hertil kommer udgifter til hotelovernatning, der ikke er medregnet.”



De omkring 60.000 kinesiske overnatninger sidste år i København gav en omsætning på cirka 120 mio. kroner. WoCo vurderer, at der i år kommer yderligere 30.000 flere kinesiske overnatninger i byen og tilsvarende øget omsætning på 60 mio. kroner.

Skrevet af