Det er Opinion som for Norwegian har foretaget undersøgelsen blandt selskabets danske passagerer. Den viser ifølge Norwegian, at 84 pct. finder Norwegians personale venligt og imødekommende og check-in hurtig og effektiv. Og 85 pct. af de danske passagerer vil flyve med Norwegian igen.
Norwegians country manager i Danmark Julius Støback:
”Som nyt selskab i Danmark er det vigtigt, at vores passagerer er tilfredse. Derfor er vi glade for resultaterne af undersøgelsen. Den viser, at danskerne gerne vil flyve med Norwegian. Vi vil gøre alt for at leve op til den tillid, når vi fra 2. april begynder på vores sommerprogram med 20 ruter fra København og Aalborg.”
Undersøgelsen viser også, at næsten 7 ud af 10 er tilfredse med Norwegians punktlighed og næsten 8 ud af 10 danske passagerer mener, at Norwegian er konkurrencedygtige på forretningsrejser.
Et punkt er passagererne dog ikke tilfreds med: Kun 19 pct. har svaret, at de synes, at det er nemt at ændre billetten.
Til det siger Julius Støback: ”Det forstår vi ikke, for billetter kan nemt ændres via hjemmesiden. For de billigste billetter koster det mellem 250 kr. og 324 kr., mens det er gratis at ændre Fullflex-billetter. Det vil vi nu blive bedre til at informere om.”
Norwegian begyndte i november sidste år at udvide sine ruter i Danmark efter Sterlings krak. Når beflyvningen af sommerruterne starter fra begyndelsen af april, er Norwegian største operatør i Københavns lufthavn efter SAS.
Undersøgelsen blev gennemført af Opinion i februar blandt passagerer på Norwegians danske ruter
Tagget med: Københavns Lufthavn Norwegian SAS