Det bliver et langt, sejt træk

Annoncen forleden om tudefjæs har fået meget forskelligartede reaktioner. For en udenforstående melder sig spørgsmålet om, hvem der er skal betale for de mange ønsker om bedre forhold, og ikke mindst den om bedre løn og flere ansatte.



Man behøver ikke at være økonom for at finde ud af, at det alt andet lige vil betyde højere billetpriser.



Her er adm. direktør Susanne Larsens reaktion på annoncen og de fremsatte krav i “Tudefjæs eller smil” :



“Jeg er overbevist om, at SAS kunder ikke ønsker sig højere billetpriser. Og det vil uvilkårligt være konsekvensen, hvis vores ansatte skal have bedre løn og arbejdsvilkår end de gode vilkår, de allerede har, sammenlignet med vore konkurrenter.



Når det er sagt, må vi som ledelse erkende, at det ikke er lykkedes at overbevise alle vore ansatte om konkurrencesituationen, og den virkelighed SAS befinder sig i. Det har vi naturligvis som opgave i ledelsen. Arbejdet er i gang, men det er et langt sejt træk, som man ikke kan løse fra denne ene dag til den anden.”



Lad mig give et eksempel, Forleden sagde en purser til mig: Susanne, der er jo lykkedes dig at gøre det her til et ganske almindeligt arbejde. Det har han ret i. Vores fælles opgave i SAS er, at alle når frem til det samme billede af de udfordringer, vi står overfor,” slutter Susanne Larsen.

Skrevet af