Første spadestik til Københavns nye kongrescenter

Adm. direktør for Wonderful Copenhagen, Lars Bernhard Jørgensen, tog sammen med salgs- og marketingdirektør for Choice Hotels Danmark, Jens Mathiesen, og direktør for Clarion Hotel Copenhagen, Christian Topstad, de første spadestik til det nye konferencecenter.



”København har større behov end nogensinde for flere konferencefaciliteter, og WoCo hilser det nye byggeri velkommen. Skal København bevare og udbygge sin status som en af verdens førende møde- og konferencebyer er det afgørende med nye moderne faciliteter. Tak fordi Choice tror på vor fælles fremtid med dette nye center,” sagde Lars Bernhard Jørgensen bl.a. i sin tale.



Det 1.200 kvadratmeter store konferencecenter kommer til at ligge i direkte tilknytning til Clarion Copenhagen.



”Tiltag som dette er afgørende for, at vi kan være med i konkurrencen om at trække store konferencer til København. Mødeindustrien genererer en enorm omsætning og er med til at trække talenter, viden og investeringer til Danmark,” sagde Lars Bernhard Jørgensen.



Lars Bernhard Jørgensen siger til Take Off, at det nye Clarion konferencecenter vil styrke København, men hovedstaden i den indre by også har brug for et større center i det centrale København med plads til 2.500-3.0000 gæster.

Manglen på et sådant betyder, at København mister omsætning på denne konto, fordi byen ikke kan tiltrække konferencer i den størrelsesorden.



Erhvervsturismen i Hovedstadsregionen omsætter årligt for ca. 8 milliarder kr.



Choice Hotels salgs- og marketingdirektør Jens Mathiesen sagde om den øgede efterspørgsel på mødefaciliteter:

”Det er især lokaler med kapacitet til 350-500 personer, vi har stor efterspørgsel på. Hver uge har vi forespørgsler på arrangementer af den størrelse, men vi har ikke har faciliteterne i København. Derfor bygger Choice centret med kapacitet på op til 700 personer.”



Choice Denmark forventer, at det nye konferencecenter vil huse 10.000 konferencegæster årligt.



Choice har foreløbig 16 hoteller i Danmark. Choice Hotels Scandinavia er ifølge egne oplysninger Nordens største hotelkæde med over 150 hoteller, en omsætning på 4 milliarder kr. og ca. 7.500 medarbejdere.



Hotelkæden har varemærker som Comfort, Quality, Clarion Collection og Clarion.

Skrevet af