Blandet glæde over brancheanalyser





Ole Egholms analysevirksomhed har de seneste tre år også omfattet hotelbranchen. Men Horesta fraklipper enhver presseomtale af Ole Egholm og Dansk Brancheanalyse i sine nyhedsbreve.



Om dette siger Ole Egholm i Stolen i det netop udkomne Take Off:

”Mit firma – Dansk Brancheanalyse – analyserer udover rejsebranchen og hotelbranchen også bilbranchen, ejendomsmæglerne, reklamebranchen og revisorer…

Jeg har en meget positiv dialog med samtlige andre brancheforeninger. De sætter generelt pris på, at jeg på eget initiativ og for egen risiko laver disse analyser – skulle de betale konsulenter for det samme, ville det jo blive helt anderledes dyrt.”



”Jeg har på det seneste haft dialog med personer fra Horesta, en del af denne dialog har bestemt været fornuftig. Selvom det for nogen føles ubehageligt, at en analytiker som mig udpeger de virksomheder i hotelbranchen, der ser ud til at lave allerflest sorte penge, er dette blot en lille del af analysens informationer,” siger Ole Egholm og tilføjer:



”Og jeg glæder mig over, at salget af hotelanalysen er steget 50 % i forhold til sidste år. Så jeg er trængt ind i hotelbranchen med et produkt, en stor del af Horestas medlemmer er tilfreds med.”



Læs hele interviewet med Ole Egholm i det nye Take Off.



HB

Skrevet af