Vil revolutionere den danske mødeindustri



Det skal ske med nye mødekoncepter med fokus på deltagerinvolvering og større udbytte for kunden. VisitDenmark og regionale partnere har inviteret erhvervet til samarbejde – intromøderne begynder i næste uge landet over.



Den danske mødebranche har hidtil markedsført sig på faciliteter, tilgængelighed og utraditionelle rammer. Disse er fortsat vigtige, men skal Danmark klare sig på det internationale mødemarked, skal der øget fokus på den måde, møderne bliver skruet sammen på.



Det bekræfter bl.a. en analyse, som Center for Kulturanalyse ved Københavns Universitet har gennemført for VisitDenmark. Her blev der bl.a. efterlyst deltagerinvolvering til en succesrig konference.



Sammen med regionale og lokale turismeorganisationer landet over inviterer VisitDenmark nu den danske mødebranche til at udvikle nye mødekoncepter. Det sker som et led i udviklingsprojektet ”Danish Meetings.”



”Kunderne efterlyser møder, der er inspirerende, engagerende og giver udbytte,” siger projektchef i VisitDenmark, Lars Blicher-Hansen.



”Danish Meetings” skal give nøglemedarbejdere og ledere i den danske mødebranche nye metoder, der kan sikre deres kunder langt større udbytte af deres møder. Derfor er eksperter i bl.a. pædagogik og indlæringsmetoder, deltagerinvolvering, miljøregnskab og dialogteknik tilknyttet projektet.



At der er et marked for mere effektive mødekoncepter, bekræfter nordisk marketingdirektør i The Rezidor Hotel Group, Ole Sorang:

”Danish Meetings kan styrke det danske mødeprodukt, så det bliver mere konkurrencedygtigt på det internationale mødemarked, hvor konkurrencen er meget hård.”



”Virksomheder, der sender ansatte på konference eller kursus, ser nøje på det udbytte, de ansatte får af at deltage,” siger Ole Sorang, der også er i bestyrelsen for verdens største organisation inden for mødeindustrien, Meeting Professionals International (MPI).



Inden for 1½ år begynder en markedsføring af de nye koncepter på de markeder, VisitDenmark bearbejder.

Skrevet af