Hoteller tjener penge på erotisk TV

Hoteller tjener meget på at tilbyde erotik som betalings-TV. Hotellerne ønsker ikke at fortælle, hvor mange penge de præcist tjener på porno på TV, men USA Today skriver på sin hjemmeside, at det er en stor og stabil indtægt for de fleste hotelkæder. Avisen anslår, at det alene i USA drejer sig om adskillige hundrede millioner dollar.

Kunderne vil simpelthen have valget, siger hotelbranchen i sit forsvar for at stille reklamer for voksenkanalerne i en stander på sengebordet.
Religiøse grupper er stærkt utilfredse, og de forsøger at presse hotellerne ved at navngive dem, der nægter at fjerne pornoen fra det interne netværk. ”Morality in Media” har for eksempel senest kontaktet Marriot-hotellerne og fører nu en kampagne for, at rejsende skal holde sig væk fra hotelkæden..

Marriott og andre hoteller fastholder, at det er kundens frie valg at betale for porno på TV eller lade være, men adskillige gange har der været tale om fri adgang til de spærrede kanaler. Hotellerne siger, at der i disse tilfælde må have været tale om tekniske problemer.

(berlingske.dk, d. 27. juli, 2007)

Skrevet af