Her er sandheden om Snowflake

”80 procent af spørgsmålene er om Snowflake, der udgør to procent af produktet,” sagde koncernchef Jørgen Lindegaard, SAS, forleden ved et pressemøde i Stockholm forleden.



Det var ikke tilfælde i går ved et pressemøde i København, hvor adm. direktør Susanne Larsen understregede, at Snowflake stadigvæk kun udgør to procent af produktet, men hvor der ikke var et eneste spørgsmål om Snowflake.



Til gengæld var det ikke helt klart, hvad der egentlig sker med Snowflake. Men her er forklaringen i detaljer:



Efter 31. oktober er der IKKE noget Snowflake-fly. Der er fortsat fly, hvor der er påmalet Snowflake, men det er bare et godt brand for lavpris. Sikkert for at gøre en dyd af nødvendigheden, fordi nogle fly nu engang er malet på den måde, og fordi det lige nu er en unødvendig omkostning at overmale en reklame for lavpriser.



Snowflake er i fremtiden en populær betegnelse for lavpriser, som jackpot var det i sin tid og kan i realiteten dukke op på mange forskellige destinationer i alle mulige SAS-fly.



Så er den historie ikke længere, men det var et interessant eksperiment, mens det varede. Men ikke just et af de mest vellykkede i SAS` snart 60-årige historie.

Skrevet af