”Selvfølgelig har Hertz masser af biler i Danmark og rundt om i verden. Men de dage, hvor der bare holdt biler og gloede, er forbi. Ligesom flyselskaber og hoteller, arbejder vi med yield management og tilpasser vores bilflåde meget nøjagtigt efter forventet efterspørgsel,” siger Claus Bødker, salgs- og marketingdirektør i Hertz Danmark, til Take Off.
”Biludlejningsselskaber har ikke råd til at lade biler stå uvirksomme; så hvor mange biler, vi har til rådighed i f.eks. Danmark, styres benhårdt. Og der er da dage, hvor vi må melde helt udsolgt – og ikke engang kan tilbyde et løbehjul,” siger Claus Bødker.
Fordi biludlejningsselskaber som Hertz kører med optimering af bilparken, sker det også, at rejsebureauer og andre kunder, som booker bilen sent, kan risikere at måtte kigge i vejviseren efter en udlejningsbil.
”Ud af Danmark er vores største marked klart USA. Også Hertz i USA kører med stramme bilparker, og derfor skal man ikke booke bilen som noget af det sidste, når man skal til USA på bilferie,” siger Claus Bødker og tilføjer, at der er klar tendens til, at kunderne booker stadig større og dyrere biler til ferien i USA.
”Omsætningen på de biler, danskerne booker via Hertz til brug i USA, er steget meget mere end antallet af lejere. Med andre ord, der bookes stadig dyrere biler,” siger Hertz Danmarks salgs- og marketingsdirektør.
Han tilføjer, at antallet af bookede biler fra det danske marked til brug i USA er steget med et to-cifret tal siden sammen tid sidste år.
Claus Bødker anbefaler, at f.eks. rejsebureauerne sørger for at bestille Hertz-bilen i USA med navigationssystem, hvis det ønskes, frem for at spørge efter det ved ankomsten. Hertz kan bekræfte navigationssystemet inden afrejsen.
HB
Tagget med: Hertz