SkyGate får flot avisomtale

Det danske IT-firma SkyGate er ved at få fat i det store marked for software til professionelle rejsebestillere i erhvervslivet. Blandt de nye kunder er BMW-koncernen.




Berlingske Tidende bringer i dag, tirsdag en stor artikel om firmaet med ti ansatte og en årlig omsætning på ti mio. kr.



Programmer som SkyGate4 og FareFinder er næsten uundværlige for de professionelle rejsebestillere. Næste generation er programmer som SkyGate5 og SkyGate Consolidator.



Adm. direktør Thorvald Stigsen, SkyGate, siger: ”Rejsebranchen er præget af lav indtjening. Og det betyder, at vores kunder er ekstra krævende. Vi kan levere den strategiske software, som de kan forbedre indtjeningen med. Og vi ønsker at være en strategisk partner… Men vejen frem er et samarbejde med andre store produktudviklere.”



SkyGate har også succes med FareFinder til rejsesekretærer eller decentrale billetbestillere. FareFinder finder på 20 sekunder de billigste priser på de mange rejseportaler, herunder lavprisselskaber.



En række danske virksomheder har været med til at udvikle SkyGate4. Målet var et optimalt værktøj til at styre alle rutiner ved rejseindkøb.




Novo Nordisk Servicepartner har været Skygate-bruger siden den første version i starten af 1990’erne. Firmaets travel manager og formand for de danske ATM’er, Jens Liltorp, deltog selv i udviklingsarbejdet.




”Jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan vi skulle kunne drive vor rejseafdeling effektivt uden SkyGate. I den sidste ende er det jo medarbejdere og kompetencer, politikker og mandater, der sammen skaber resultaterne. Men uden det effektive styringsværktøj tvivler jeg på, at resultaterne kunne nås i samme omfang,” siger Jens Liltorp.

Skrevet af