TUI og Carnival samarbejder

Star Tours moderselskab TUI i Tyskland har lavet en samarbejdsaftale med verdens største krydstogtsrederi, Carnival Cruises i Miami om salg og markedsføring i Europa.

Carnival har tidligere lavet en lignende aftale med My Travel, dengang Carnival købte sig ind i selskabet. Meningen var, at My Travel skulle sælge krydstogter bl.a. i Danmark. Det kom der ikke så meget ud af og samarbejdet ophørte, da Carnival solgte sine aktier.

“Vi vil stor satse på krydstogter. Vi vil gøre vores hjemmearbejde godt. Vi vil ikke sprede med hegl, men finde de produkter og de destinationer hos Carnival vi finder interessante. Det kunne f. eks. være Asien og Caribien om vinteren, og Middelhavet om sommeren. Samarbejdet med Carnival betyder en helt ny åbning for Star Tour på krydstogtsmarkedet,” siger Stig Elling, direktør, Star Tour til Stand By.

“Vi ser en trend i Danmark mod flere krydstogter. Den vil vi udnytte. Vi har mange kunder som har rejst på mange destinationer og som nu gerne vil på krydstogt. F. eks. 60 plus, som rejser to – tre gange om året, og har mange penge. 60 + kommer der flere og flere af. De vil noget med livet. Vi vil også komme med nogle produkter sammen med Carnival som gør, at vi tager kunder fra konkurrenterne. Så det bliver en blanding af gamle og nye kunder. Star Tour har i øjeblikket omkring 3.000 krydstogtskunder. Jeg regner med indenfor to – tre år at det tal er steget til mindst det dobbelte, altså mindst 6.000, formentlig flere,” siger Stig Elling.

Skrevet af