Kroniske problemer med Dash

Med hensyn til nødlandingerne i Aalborg og Vilnius siger Mats Jansson, at havarikommissionen hurtigt fandt frem til, at de var Bombardiers ansvar:
”Siden kom nødlandingen i København, hvorefter vi droppede flytypen. Det var en kommerciel beslutning og et hensyn til medarbejdere og kunder”, skriver business.dk.

Han sagde også, at beslutningen om at se bort fra Dash-flyene er ’drastisk og unik’.

”Havarikommissionens konklusion efter det tredje havari er ikke klar, og det kræver granskning. Jeg undrer mig over, at Bombardier agerer dommer efter et havari, der skal klarlægges af havarikommissionen”, sagde han på pressemødet i Stockhom i dag.

“For SAS begyndte det hele for syv år siden. Der har været næsten kroniske problemer, som nu er endt med havarier. Ansvaret for det tredje havari spiller ikke den store rolle. Bombardier må også være interesseret i at beskytte sit brand”, siger Mats Jansson ifølge business.dk.

Skrevet af