Storkunde følger fusionsproces nøje


”Jeg tror, de ansatte vil være for kloge til det. Det vigtigste er at skabe arbejdsro, så man ikke ødelægger noget, der kan blive rigtigt godt. Det er afgørende, at de nødvendige ændringer bliver gennemført, så det nye Sterling fremstår som en seriøs aktør på samme måde, som Sterling og Maersk Air gjorde tidligere”. Sådan lyder vurderingen fra en af det fusionrede Sterling/Maersk Airs store kunder på charterdelen, salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour.

Star Tour har placeret omkring 70 % af næste års sommertrafik hos det tidligere Maersk Air mens de sidste ca. 30 % ligger hos andre, primært SAS. Charteroperatøren var i 1999 blandt de, der blev ramt da Maersk Air personalet gennemførte en langvarig og dys strejke i protest over fyringen af en tillidsmand.

Hvis Sterling skulle blive ramt af arbejdsnedlæggelser til næste år, vil selskabet efter sin kontrakt med Star Tour være forpligtet til at chartre andre fly og besætninger for at overholde kontrakten.

(Børsen d. 26.09.2005)

Skrevet af