”Hvis man henvender sig til unge og specielt unge under 18 år, skal man ikke gøre det med alkohol. Vi forventer, at forbrugerombudsmanden vil gå skarpt ind i sagen,” siger chefkonsulent i Forbrugerrådet Benedicte Federspiel til Metroxpress.
Dansk Ungdomsferie og Uptours, som arrangerer ungdomsrejser til Bulgarien og Spanien, bruger alkohol i tekst og billeder i deres reklamer. Selv om de udtrykkeligt har fået besked om, at det er forbudt.
Netop forbrugerombudsmanden skruede i januar bissen på over for Dansk Ungdomsferie, Uptours, Ung Rejs og Viby Ungdomsrejser.
De fire bureauer skulle inden februar droppe al form for alkohol i deres markedsføring over for børn og unge.
”Rejseselskaber må hverken direkte eller indirekte bruge alkohol som virkemiddel i den markedsføring, der er rettet mod børn og unge,” sagde forbrugerombudsmanden dengang.
Forbrugerombudsmanden vil kigge alle ungdomsrejsebureauer efter i april for at se, om de lever op til kravene.
Tagget med: Ung Rejs